THINGS YOU DIDN’T DO

ハワイの友達が すっごく心に残る詩を教えてくれた。
作者はわからないけど。

Remember the day I borrowed your brand new car and I dented it?
I thought you'd kill me, but you didn't.
あなたの買ったばかりの車、私が借りてぶつけてへこませた日の事を覚えてる?
あなたに殺されちゃうって思ったのにあなたは私を殺しはしなかった。

And remember the time I dragged you to the beach, and you said it would
rain, and it did?
I thought you'd say, "I told you so." But you didn't.
あなたが「雨が降るぞ」って言ったのに無理やりビ-チに誘って
やっぱり雨に降られてしまった日のことは覚えてる?
「だから言ったのに」って言われると思ったけどあなたは言わなかった。

Do you remember the time I flirted with all the guys to make you jealous,
and you were?
I thought you'd leave me, but you didn't.
あなたにやきもちを妬かせようとたくさんの男の子達を弄んだことも覚えてる? あなたはわたしのもとを去っていくと思ったわ。でもそうはしなかった。

Do you remember the time I spilled strawberry pie all over your car rug?
I thought you'd hit me, but you didn't.
ストロベリ-パイをあなたの車の座席にこぼしたこともあったわ。
あなたに叩かれるって思ったのにあなたは叩かなかった。

And remember the time I forgot to tell you the dance was formal and you
showed up in jeans?
I thought you'd drop me, but you didn't.
あなたにダンスがフォ-マルだってとこを伝え忘れてあなたがジ-ンズ姿で
現れたときの事覚えてる?私、あなたに棄てられるかとおもった。
でも棄てられなかったの。

Yes, there were lots of things you didn't do.
But you put up with me, and you loved me, and you protected me.
そう。あなたがしなかった事は沢山あったの。
私の事をあなたは我慢して、愛して、守ってくれたの。

There were lots of things I wanted to make up to you when you returned from
Viet Nam.
私がそんなあなたにお返ししたいことはいっぱいあったの。
あなたがベトナムから帰ったら。

But you didn't.
それなのにあなたは帰ることもしなかったの。



伝えられなかったからこそずっと覚えている気持ちがある。
あの時その人に伝えていたらもしかしたら今ほどは
その気持ちは残っていないかもしれない。
気持ち伝えるのは自分のためなのかなぁ。
相手のためなのかなぁ。
本当に考えさせられました。